PBX - Telefonní ústředna

LinuxBox PBX je profesionální telefonní ústředna založená na technologii VoIP, díky čemuž nabízí nejnovější funkce, centralizaci veškeré správy, vysokou flexibilitu v možnostech nastavení a výhodné využití jednotné síťové infrastruktury. Součástí dodávky LinuxBox PBX je komplexní nasazení IP telefonie do vaší organizace nebo zajištění migrace z tradičního analogového či digitálního prostředí telefonie s následnou nadstandardní servisní podporou zajišťovanou špičkovými specialisty.

  • centralizace hlasových služeb vaší organizace
  • snížení nákladů díky přechodu na VoIP
  • tradiční i nejmodernější ústřednové funkce
  • dostupnost služeb ústředny odkudkoliv
  • integrace s mobilními telefony různých operátorů
  • možnost úpravy funkcí ústředny na míru

Bezpečnost

  • generovaná silná hesla
  • ochrana ústředny firewallem
  • ochrana před útoky hrubou silou (brute-force)
  • nastavení limitu počtu místních a zahraničních hovorů
  • podpora šifrování hovorů - SIP-TLS, SRTP
  • zabezpečený přístup k administraci - HTTPS

Nádstavbové moduly

Služba je dostupná na https://pbxdemo.linuxbox.cz

Klíčové vlastnosti

  • přehledné administrační rozhraní v češtině
  • propracovaná autokonfigurace pro telefony
  • nahrávání mobilních telefonů
  • uvítací hlášení a hlasové menu (IVR)
  • pracoviště spojovatelky (prezence, operátorský panel)
  • uživatelská PC aplikace pro vytáčení hovorů
  • flexibilní volací plán dle denní doby aj. pravidel
  • široká podpora IP telefonů předních výrobců
  • centrální správa všech poboček z jednoho místa
  • širokopásmový zvuk (HD Voice)
  • podpora videohovorů
  • analýza a detailní záznam hovorů
  • podpora CISCO telefonů s protokolem SCCP

Standardní funkce telefonní ústředny

přidržení hovoruHold
přepojení hovoru bez ohlášeníBlind Transfer
přepojení hovoru s ohlášenímAttended Transfer
převzetí hovoru konkrétní linkyDirected Call Pickup
převzetí hovoru ve skupiněGroup Pickup
řízené převzetí hovoru
převzetí hovoru ze seznamu aktuálně vyzvánějících hovorů ve skupině
Managed Pickup
call pickup from list of currently ringing calls withing pickup group
hudba při čekání/přepojeníMusic on Hold / on Transfer
přesměrování linky pokud je obsazenoCall Forward on Busy (CFB)
přesměrování linky pokud nepříjímáCall Forward on No Answer (CFNA)
přesměrování linky nepodmíněnéCall Forward Unconditional (CFU)
přesměrování linky při nedostupnostiCall Forward Backup (CFBck)
vyzváněcí skupinyCall Groups
vyzváněcí fronty
strategie: vše, náhodně, postupně, postupně s pamětí, nejméně aktivní
Call Queues, Hunt Groups
strategy: all, random, linear, round-robin with memory, the least active
konferenční hovory / místnostiConference Calls / Rooms
interní zpětné voláníExtension Call Back
přímé volání vnitřních linekDirect Inward Dialing (DID),
Direct Dial In (DDI)
prezence linekLine Presence, BLF
širokopásmový zvukHD voice
Smart VPN
volání externích čísel (mobilů) přes zkrácené volby, zobrazení jména, možnost přepojování, nahrávání aj.
Smart VPN
calling mobile phones using speed dials, display names, with possibility of call transfer, recording etc.
manažer - asistentkaManager - Assistant
uvítací/vlastní hlášeníWelcome/Custom announcements
spojovací / vyzváněcí plán dle denní dobyTime-based Call Routing
rozlišení vyzvánění interních a externích hovorůDistinctive Ringing
tísňová voláníEmergency Calls
zřetězení volacích příkazů linkyCall Command Cascading
módy linkyLine Modes
paralelní linkyParallel Lines
paralelní volání
(mobil + pevná linka)
Parallel Calls
(mobile + extension)
blokování/oprávnění k voláníCall Blocking, Blacklist, Access Call Lists
volba odchozí identityOutgoing CID
identifikace čísla volajícíhoCID, CLIP, CNID, CLIR
identifikace jména volajícího
zobrazení jména volajícího pro interní a VPN čísla, pro externí čísla v kombinaci s volitelným modulem Centrální adresář kontaktů
Calling Name Delivery (CNAM)
calling name information for internal and VPN numbers, for external numbers with optional Central address book module
identifkace přesměrovaného hovoru
pro odchozí volání
Redirected Dialed Number Information Service RDNIS (diversion)
for outgoing calls
nahrávání hovorů - trvaléCall Recording
nahrávání hovorů - na požádáníOne Touch Record, On Demand Record
hlasové schránky (zpráva do e-mailu)Voicemail (message to e-mail)
vytáčení hovorů z PC - CallTrayClick to Dial via CallTray

Volitelné funkce telefonní ústředny

interaktivní hlasové menuInteractive Voice Response (IVR)
Záložní směrování hovorů
(GSM, ISDN)
Backup Routing (GSM, ISDN)
video hovoryVideo Calls
podpora SCCP (Cisco Skinny)Support SCCP (Cisco Skinny)
přenositelnost linkyHot Desking, Roaming Extensions
interkomIntercom / Auto Answer
skupina hlášeníPaging Group
vytáčení hovorů z PC - TAPI
(Microsoft Outlook)
Click to Dial via TAPI
(Microsoft Outlook)
vlastní logo na telefonechCustom Logo on Phones
programovací rozhraníAPI
přímé volání na IP adresuDirect IP Calls (SIP URI)
operátorský panel stavů linekOperator Panel with Line States
nahrávání mobilních telefonůMobile Phone Recording
hlasové schránky (výběr z telefonu)Voicemail (access by phone)

Popisy vybraných funkcí

Group Pickup

Funkce Group Pickup umožňuje zařazovat uživatele do vyzvedávacích skupin (například v rámci jedné místnosti). V rámci těchto skupin mohou uživatelé vyzvedávat hovory zvonící na jiných telefonech pomocí jednotného kódu (nebo tlačítka telefonu). Pokud v jedné skupině vyzvání více telefonů, není zaručeno který z nich se vyzvedne, nelze tedy cíleně vyzvedávat konkrétní hovor.

(Directed) Call Pickup

Vyzvednutí hovoru vyzvánějícího na konkrétním telefonu - uživatel může vytočením klapky s daným prefixem vyzvednout hovor zvonící na telefonu s tímto určitým číslem klapky. Pokud tedy v místnosti, nebo i kdekoliv na firmě zvoní i více telefonů, tak například spojovatelka, která na panelu svého telefonu vidí, která linka zvoní může cíleně vyzvedávat konkrétní hovory.

Manažer - asistentka

Smyslem funkce manažer-asistentka je umožnit nerušený režim, kdy všechny hovory jdoucí na manažera jsou přesměrovány na jeho asistentku a ta je buď volání vyřídí sama, nebo je dle potřeby na manažera může přepojit. Manažer i asistentka (volitelně) navzájem vidí stav svých linek (volno/obsazeno/vyzvání) a stejně tak oba (volitelně) mají možnost režim aktivovat/deaktivovat. Dále oba (volitelně) mají světelně signalizováno zda je režim aktivní.

  • Příklad: Manažer má linku 10, asistentka má linku 11. V běžném režimu hovory přicházející na linku 10 vyzvání manažerovi, hovory přicházející na linku 11 vyzvání asistentce
  • Pokud je aktivován režim manažer-asistentka a někdo zavolá na číslo 10, hovor začne vyzvánět na lince 11. Asistentka hovor vyzvedne, vidí že manažer netelefonuje a zároveň ví, že s volajícím bude manažer chtít hovořit, tak mu hovor může přepojit (sama mu může volat bez omezení). Manažer může vždy volat bez omezení

Technická specifikace

Počet pobočekdle výkonu serveru - 50 až 2000
Signalizační protokolySIPv2, IAX2, H.323*, SCCP (Cisco Skinny)*
Hlasové kodeky - úzkopásmovéG.711a, G.729a, G.726, ILBC
Hlasové kodeky - širokopásmovéG.722, G.722.1/Siren14, Speex
Video kodeky *H.263, H.263+, H.264, MPEG-4, VP8
ŠifrováníSIP-TLS, SRTP, HTTPS
Podpora DTMFRFC2833, SIP Info
IdentifikaceCID, CLIP, CNID, CLIR, CNAM
Autokonfigurace (Provisioning)DHCP, TFTP, HTTP
Podpora virtualizaceVMware, Hyper-V, XEN, KVM
Podpora dalších standardůVLAN, QoS, NAT, Dynamic Jitter Buffer, XML
Protokol webadministraceHTTPS
Protokoly přístupu k nahrávkámSMB, FTP, SFTP, NFS, SMTP
Jazyk webadministracečeština, angličtina
Jazyk hlasových hlášeníčeština, (angličtina od Q2/2016)
Fyzická rozhraní2x Eth T-Base 10/100/1000
ISDN BRI*, ISDN PRI/E1*, FXO*

Produktový list PBX API * Rozšíření nad rámec základní dodávky
© 2000 - 2016 LinuxBox.cz, s.r.o. Napište nám
Váš názor
nás zajímá. Zpětná vazba nám pomáhá
se zlepšovat a zkvalitňovat naše služby pro Vás.
Máte-li dotaz, budeme se snažit
Vám obratem odpovědět.

Děkujeme,
Vaše zpráva byla odeslána.