PBX – Telefonní ústředna

 

LinuxBox PBX je profesionální telefonní ústředna založená na technologii VoIP, díky čemuž nabízí nejnovější funkce, centralizaci veškeré správy, vysokou flexibilitu v možnostech nastavení a výhodné využití jednotné síťové infrastruktury. Součástí dodávky LinuxBox PBX je komplexní nasazení IP telefonie do vaší organizace nebo zajištění migrace z tradičního analogového či digitálního prostředí telefonie s následnou nadstandardní servisní podporou zajišťovanou špičkovými specialisty.

  • centralizace hlasových služeb vaší organizace
  • snížení nákladů díky přechodu na VoIP
  • tradiční i nejmodernější ústřednové funkce
  • dostupnost služeb ústředny odkudkoliv
  • integrace s mobilními telefony různých operátorů
  • možnost úpravy funkcí ústředny na míru
PBX - Telefonní ústředna

Bezpečnost

  • generovaná silná hesla
  • ochrana ústředny firewallem
  • ochrana před útoky hrubou silou (brute-force)
  • nastavení limitu počtu místních a zahraničních hovorů
  • podpora šifrování hovorů – SIP-TLS, SRTP
  • zabezpečený přístup k administraci – HTTPS

Nádstavbové moduly

Služba je dostupná na https://demo.linuxbox.cz

Klíčové vlastnosti

  • přehledné administrační rozhraní v češtině
  • propracovaná autokonfigurace pro telefony
  • nahrávání mobilních telefonů
  • uvítací hlášení a hlasové menu (IVR)
  • pracoviště spojovatelky (prezence, operátorský panel)
  • uživatelská PC aplikace pro vytáčení hovorů
  • flexibilní volací plán dle denní doby aj. pravidel
  • široká podpora IP telefonů předních výrobců
  • centrální správa všech poboček z jednoho místa
  • širokopásmový zvuk (HD Voice)
  • podpora videohovorů
  • analýza a detailní záznam hovorů
  • podpora CISCO telefonů s protokolem SCCP

 

 


Standardní funkce telefonní ústředny

přidržení hovoruHoldmanažer - asistentkaManager - Assistant
přepojení hovoru bez ohlášeníBlind Transferuvítací/vlastní hlášeníWelcome/Custom announcements
přepojení hovoru s ohlášením Attended Transferspojovací / vyzváněcí plán dle denní dobyTime-based Call Routing
převzetí hovoru konkrétní linkyDirected Call Pickuprozlišení vyzvánění interních a externích hovorůDistinctive Ringing
převzetí hovoru ve skupině Group Pickuptísňová voláníEmergency Calls
řízené převzetí hovoru
převzetí hovoru ze seznamu aktuálně vyzvánějících hovorů ve skupině
Managed Pickup
call pickup from list of currently ringing calls withing pickup group
zřetězení volacích příkazů linkyCall Command Cascading
hudba při čekání/přepojeníMusic on Hold / on Transfermódy linkyLine Modes
přesměrování linky pokud je obsazeno Call Forward on Busy (CFB)paralelní linkyParallel Lines
přesměrování linky pokud nepříjímá Call Forward on No Answer (CFNA)paralelní volání
(mobil + pevná linka)
Parallel Calls
(mobile + extension)
přesměrování linky nepodmíněné Call Forward Unconditional (CFU)blokování/oprávnění k voláníCall Blocking, Blacklist, Access Call Lists
přesměrování linky při nedostupnosti Call Forward Backup (CFBck)volba odchozí identityOutgoing CID
vyzváněcí skupiny Call Groupsidentifikace čísla volajícíhoCID, CLIP, CNID, CLIR
vyzváněcí fronty
strategie: vše, náhodně, postupně, postupně s pamětí, nejméně aktivní
Call Queues, Hunt Groups
strategy: all, random, linear, round-robin with memory, the least active
identifikace jména volajícího
zobrazení jména volajícího pro interní a VPN čísla, pro externí čísla v kombinaci s volitelným modulem Centrální adresář kontaktů
Calling Name Delivery (CNAM)
calling name information for internal and VPN numbers, for external numbers with optional Central address book module
konferenční hovory / místnosti Conference Calls / Roomsidentifikace přesměrovaného hovoru
pro odchozí volání
Redirected Dialed Number Information Service RDNIS (diversion)
for outgoing calls
interní zpětné volání Extension Call Backnahrávání hovorů - trvaléCall Recording
přímé volání vnitřních linekDirect Inward Dialing (DID),
Direct Dial In (DDI)
nahrávání hovorů - na požádáníOne Touch Record, On Demand Record
prezence linek Line Presence, BLFhlasové schránky (zpráva do e-mailu)Voicemail (message to e-mail)
širokopásmový zvuk HD voicevytáčení hovorů z PC - CallTrayClick to Dial via CallTray
Smart VPN
volání externích čísel (mobilů) přes zkrácené volby, zobrazení jména, možnost přepojování, nahrávání aj.
Smart VPN
calling mobile phones using speed dials, display names, with possibility of call transfer, recording etc.

Volitelné funkce telefonní ústředny

interaktivní hlasové menuInteractive Voice Response (IVR)vytáčení hovorů z PC - TAPI (Microsoft Outlook)Click to Dial via TAPI (Microsoft Outlook)
záložní směrování hovorů (GSM, ISDN)Backup Routing (GSM, ISDN)vlastní logo na telefonechCustom Logo on Phones
video hovoryVideo Callsprogramovací rozhraníAPI
podpora SCCP (Cisco Skinny)Support SCCP (Cisco Skinny)přímé volání na IP adresuDirect IP Calls (SIP URI)
přenositelnost linky Hot Desking, Roaming Extensionsoperátorský panel stavů linekOperator Panel with Line States
interkomIntercom / Auto Answernahrávání mobilních telefonůMobile Phone Recording
skupina hlášeníPaging Grouphlasové schránky (výběr z telefonu)Voicemail (access by phone)

 

Popisy vybraných funkcí

Group Pickup

Funkce Group Pickup umožňuje zařazovat uživatele do vyzvedávacích skupin (například v rámci jedné místnosti). V rámci těchto skupin mohou uživatelé vyzvedávat hovory zvonící na jiných telefonech pomocí jednotného kódu (nebo tlačítka telefonu). Pokud v jedné skupině vyzvání více telefonů, není zaručeno který z nich se vyzvedne, nelze tedy cíleně vyzvedávat konkrétní hovor.

(Directed) Call Pickup

Vyzvednutí hovoru vyzvánějícího na konkrétním telefonu – uživatel může vytočením klapky s daným prefixem vyzvednout hovor zvonící na telefonu s tímto určitým číslem klapky. Pokud tedy v místnosti, nebo i kdekoliv na firmě zvoní i více telefonů, tak například spojovatelka, která na panelu svého telefonu vidí, která linka zvoní může cíleně vyzvedávat konkrétní hovory.

Manažer – Asistentka

Smyslem funkce manažer-asistentka je umožnit nerušený režim, kdy všechny hovory jdoucí na manažera jsou přesměrovány na jeho asistentku a ta je buď volání vyřídí sama, nebo je dle potřeby na manažera může přepojit. Manažer i asistentka (volitelně) navzájem vidí stav svých linek (volno/obsazeno/vyzvání) a stejně tak oba (volitelně) mají možnost režim aktivovat/deaktivovat. Dále oba (volitelně) mají světelně signalizováno zda je režim aktivní.

  • Příklad: Manažer má linku 10, asistentka má linku 11. V běžném režimu hovory přicházející na linku 10 vyzvání manažerovi, hovory přicházející na linku 11 vyzvání asistentce
  • Pokud je aktivován režim manažer-asistentka a někdo zavolá na číslo 10, hovor začne vyzvánět na lince 11. Asistentka hovor vyzvedne, vidí že manažer netelefonuje a zároveň ví, že s volajícím bude manažer chtít hovořit, tak mu hovor může přepojit (sama mu může volat bez omezení). Manažer může vždy volat bez omezení

Technická specifikace

Počet pobočekdle výkonu serveru - 50 až 2000Podpora virtualizaceVMware, Hyper-V, XEN, KVM
Signalizační protokolySIPv2, IAX2, H.323*, SCCP (Cisco Skinny)*Podpora dalších standardůVLAN, QoS, NAT, Dynamic Jitter Buffer, XML
Hlasové kodeky - úzkopásmovéG.711a, G.729a, G.726, ILBCProtokol webadministraceHTTPS
Hlasové kodeky - širokopásmovéG.722, G.722.1/Siren14, SpeexProtokoly přístupu k nahrávkámSMB, FTP, SFTP, NFS, SMTP
Video kodeky *H.263, H.263+, H.264, MPEG-4, VP8Jazyk webadministracečeština, angličtina
ŠifrováníSIP-TLS, SRTP, HTTPSJazyk hlasových hlášeníčeština, (angličtina od 2017)
Podpora DTMFRFC2833, SIP InfoFyzická rozhraní2x Eth T-Base 10/100/1000
ISDN BRI*, ISDN PRI/E1*, FXO*
IdentifikaceCID, CLIP, CNID, CLIR, CNAM
Autokonfigurace (Provisioning)DHCP, TFTP, HTTP

*) Rozšíření nad rámec základní dodávky

Produktový list

Dokumentaci k PBX API poskytujeme na vyžádání.